Met uw vragen, problemen of klachten kunt u als MAX-lid terecht bij MAX Ombudsman! We bieden een helpende hand wanneer u er zelf niet uitkomt. De medewerkers van ons spreekuur zitten elke werkdag klaar voor al uw juridische problemen, vragen en klachten over instellingen en bedrijven. Benieuwd wat MAX Ombudsman voor u kan betekenen?
Contact opnemen
Heeft u vragen aan MAX Ombudsman? Als MAX-lid kunt u met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van MAX Ombudsman.
Elke werkdag bereikbaar van 10.00 tot 12.00 uur (lokaal tarief).
Voor wie is MAX Ombudsman?
MAX Ombudsman is er voor alle leden van MAX. Bent u nog geen lid? Meld u hier aan! Bellen tijdens het spreekuur is ook mogelijk, onze medewerkers helpen u dan om lid te worden.
“Bedrijven en instanties proberen steeds vaker hun gelijk te krijgen terwijl ze dat niet hebben. Of ze kijken alleen naar de letter van de wet, en niet naar het menselijk aspect.”
Dit doen wij
Dankzij uw meldingen, uw verhalen en uw vertrouwen kunnen wij problemen aankaarten waarmee we niet alleen u, maar ook andere mensen kunnen helpen. Dat doen we sinds 2013 en we zijn van plan om dat nog vele jaren te doen.
In de afgelopen 10 jaar brachten we op pensioengebied talloze fouten en verkeerde pensioenbetalingen aan het licht. We zetten vele pensioenfondsen aan tot belangrijke beleids- en reglementswijzigingen, nabetalingen en schadevergoedingen. We hebben al meer dan 100.000 gepensioneerden en hun nabestaanden geholpen aan een beter pensioen. De bedragen die hiermee gemoeid zijn, zijn af en toe duizelingwekkend. We hebben meer dan 500 miljoen euro aan achterstallige of ten onrechte gekorte pensioenen alsnog op de juiste plek kunnen krijgen.
Ook groeiden we uit tot dé vraagbaak op reisgebied. Zo lukte het ons in 2022 om Schiphol een schaderegeling te laten treffen voor gedupeerden van lange wachttijden op de luchthaven. Resultaat: 5 miljoen aan schadevergoedingen voor vele duizenden benadeelde reizigers. Maar daarnaast houden we ons ook met andere consumentenzaken bezig. Denk hierbij aan koop op afstand, aankoop van producten, verkeerde plaatsing van trapliften en alles waar een consument tegenaan kan lopen.
“Met MAX Ombudsman bieden we een schouder aan de leden om op te leunen en – als het moet – een vuist om mee te slaan.”
Wie is MAX Ombudsman?
Wij zijn Jeanine Janssen en Rogier de Haan. Samen met een team van vaste medewerkers en geschoolde vrijwilligers bieden we een dagelijkse juridische ledenservice aan de leden van MAX. Wij maken veel voorkomende klachten en georganiseerd onrecht zichtbaar. Wekelijks vindt u ons in MAX Magazine en u kunt onze verhalen en columns lezen op de website MAX Vandaag. U ziet ons in tv-programma’s als MAX Vakantieman en MAX Meldpunt.